انواع روش‌های لیفت صورت

امروزه دیگر با بالا رفتن سن، ظاهر جوان پوست خود را از دست نمی‌دهید. شما با استفاده از متدهای مختلف مراقبت از پوست، می‌توانید با تاثیرات گذر زمان مواجه و ظاهر طبیعی شاداب خود را حفظ کنید؛ حتی با کمک گرفتن از روش‌های لیفت صورت می‌توانید علائم اولیه پیری پوست را از بین ببرید. در ادامه با مفهوم لیفت صورت بیشتر آشنا شوید.

لیفت صورت و انواع روش‌های لیفت صورت چه هستند؟

در متد و روش‌های لیفت صورت، بافت‌های صورت سفت می‌شوند تا ظاهری جوان‌تر را به‌طور طبیعی به چهره بازگردانند. اغلب گفته می‌شود که با انجام لیفت صورت می‌توان زمان را به عقب برگرداند؛ این روش به فرد کمک می‌کند شبیه یک نسخه جوان‌تر از خودش به نظر برسد. با برداشتن پوست اضافی، افتادگی، صاف کردن چین‌های عمیق، لیفت و سفت کردن بافت‌های صورت، لیفت صورت می‌تواند به بیمار کمک کند نه تنها جوان‌تر، بلکه بهتر به نظر برسد.

چرا انجام انواع روش‌های لیفت صورت به افراد پیشنهاد می‌شود؟

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می‌کند و بافت‌های صورت، حجم خود را از دست می‌دهند. در نهایت، این موضوع منجر به افتادگی در قسمت پایین صورت، افزایش چین و چروک عمیق و شل شدن پوست در قسمت گردن می‌شود. در حالی که این موضوع یک بخش طبیعی از افزایش سن است، افرادی که به علت این علائم حس خوب به خودشان را از دست می‌دهند، ممکن است لیفت صورت را راه‌حل خوبی بدانند. اگر یکی از موارد زیر شمارا توصیف می‌کند، لیفت صورت و جوانسازی صورت گزینه‌ای است که می‌توانید آن را در نظر بگیرید: افتادگی پوست قابل‌تشخیص در قسمت صورت و گردن پوشیدن لباس‌هایی که شل شدگی گردنتان را پنهان کنید احساس پیری چهره هنگام نگاه کردن خود در آیینه تاثیر منفی پیری صورت روی شغل یا روابط شخصی شما پس از لیفت صورت، ترمیم پوست صورت یکی از مواردی است که افراد تجربه می‌کنند و اغلب با انجام آن اعتماد به نفس بیشتری را به دست می‌آورند؛ زیرا ظاهر آن‌ها زیباتر می‌شود و صورتشان را بهتر نشان می‌دهد.

روش‌های لیفت صورت چند دسته هستند؟

مانند سایر روش‌های جوان‌سازی صورت، روش‌های لیفت صورت به طور کلی شامل دو دسته از جمله جراحی برای لیفت صورت و روش‌های غیر جراحی لیفت صورت هستند که انتخاب بین این دو به شرایط فرد و پزشک او بستگی دارد. به دلایل شخصی یا پزشکی، برخی از اشخاص ممکن است لیفت صورت غیر جراحی را راحت‌تر انتخاب کنند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است با انجام لیفت صورت با جراحی کاملا راحت باشند. در نهایت، این چیزی است که باید با جراح پلاستیک صورت در طول مشاوره اولیه خود در میان بگذارید. نکته کلیدی این است که دیدگاه منطقی به شرایط داشته باشید، با خود صادق باشید و بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق ساختار صورتتان توسط جراح پلاستیک ماهر بهترین گزینه را انتخاب کنید. با این حال، قبل از انتخاب یک جراح پلاستیک صورت، به نفع شماست که فقط برای اطمینان، نظرات پزشکان متعددی را جویا شوید. به یاد داشته باشید، لیفت صورت یک راه حل مناسب برای همه نیست و بهتر است با توجه به ویژگی‌های خودتان تصمیم متناسبی بگیرید.

انواع روش‌های لیفت صورت

اگر قصد انجام لیفت صورت رادارید، بهتر است بدانید که انواع مختلفی از این روش وجود دارند و هر نوع لیفت صورت بخش متفاوتی از ساختار صورت شما را هدف قرار می‌دهد.

1. لیفت صورت عمیق

هدف از لیفت صورت عمیق، از بین بردن افتادگی پوست در چانه و گردن با بالا کشیدن و تقویت عضلات شل شده در آن قسمت از صورت است. روش‌های لیفت صورت عمیق شامل جراحی در زیر سیستم عضلانی آپونورتیک صورت (SMAS) می‌شود. به طور دقیق در زیر پوست و نزدیک به ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن و اخم کردن استفاده می‌شوند، جراح، لایه SMAS را شکل می‌دهد و صاف می‌کند تا چین و چروک‌ها را صاف کند و ترمیم پوست صورت موجب جوان‌سازی پوست شود.

2. مینی فیس لیفت

این یک روش جراحی لیفت صورت است که در آن از برش‌های کوچک و نامحسوس استفاده می‌شود تا جراح شما بتواند به طرز ماهرانه‌ای پوست شما را سفت کند و در عین حال بافت اضافی را نیز از بین ببرد. مینی لیفت صورت معمولا در کاهش خطوطی که اطراف نیمه پایین گونه‌ها و دهان ایجاد می‌شوند و در نتیجه تولید کلاژن را کاهش می‌دهند، کاربرد دارد.

3. لیفت قسمت میانی صورت

لیفت میانی صورت، همان‌طور که از نام آن پیداست قسمت میانی صورت، به‌ویژه گونه‌ها را هدف قرار می‌دهد. بر خلاف کاشت گونه، ایمپلنت به گونه‌ها اضافه نمی‌شود تا آن‌ها را حجیم کند؛ بلکه جراح پلاستیک برای از بین بردن افتادگی و از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک، بافت اضافی را برمی‌دارد و از آن استفاده می‌کند.

4. لیفت گونه

مانند لیفت میانی صورت، هدف از لیفت گونه بهبود ظاهر استخوان گونه و از بین بردن یا کاهش ظاهر خطوط ریز چین و چروک در ناحیه میانی صورت است. لیفت گونه می‌تواند به شما کمک کند تا به ظاهر شاداب و برجسته برسید؛ در حالی که پف زیر چشم و چین‌های بینی را نیز از بین می‌برد؛ به طوری که آن‌ها کمتر مشخص می‌شوند.

5. جوانسازی صورت با استفاده از تغییر خط فک

بیشتر مردم به ویژه خانم‌ها علائم پیری را در اطراف فک و گردن خود تجربه می‌کنند. جوانسازی پوست در خط فک شامل استخراج سلول‌های چربی اضافی از ناحیه گردن از طریق لیپوساکشن گردن است. هدف از این روش این است که به جراح فضای کافی برای تغییر شکل خط فک شما برای صاف‌تر کردن آن داده شود.

6. اس لیفت

دلیل اینکه این روش S Lift نامیده می‌شود این است که برشی به شکل s در نیمه پایینی صورت در اطراف گردن و خط فک ایجاد می‌شود. این کار به جراح اجازه می‌دهد تا لایه بالایی پوست را از عضلات صورت و بافت‌های زیر آن جدا کند. هدف از این روش، بلند کردن پوست صورت، حذف سلول‌های چربی اضافی و در نتیجه داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک است.

7. لیفت پوست با برش‌های نامحسوس

لیفت پوست همچنین بر روی ناحیه پایینی صورت از جمله فک و گردن انجام می‌شود که در آن برش‌های نامحسوسی در اطراف خط مو و گوش به وجود می‌آورند. در آن قسمت، جراح لایه بالایی پوست را از ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین جدا می‌کند. پوست اضافی بریده‌ و برداشته شده و پوست باقی‌مانده تا نواحی برش کشیده می‌شود. درنهایت، برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند. با این روش پوست سفت می‌شود و در نهایت چین و چروک‌ها از بین می‌روند.

8. لیفت ابرو

از آنجایی که شقیقه‌ها و ابروهای شما بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، صاف کردن چین و چروک در یک ناحیه به طور ناخواسته برای ناحیه دیگر صورت نیز مفید است. اگر ابروهای شما افتاده، این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد. در این روش یک برش کوچک در امتداد خط رویش مو ایجاد می‌شود و سپس پوست و ماهیچه‌های زیرین آن بالا کشیده می‌شوند تا پوست افتاده روی پلک‌های شما نیز کشیده شود.

9. لیفتینگ صورت با تزریق

لیفت صورت با تزریق از محبوب‌ترین روش‌های لیفت صورت است که در حال حاضر انجام می‌شود. لیفت صورت به دلیل سادگی و ماهیت غیرتهاجمی خود شناخته شده که شامل استفاده از سرم تزریقی مانند بوتاکس، رستیلن، دیسپورت یا ژوودرم است که در ناحیه موردنظر به‌صورت شما تزریق می‌شوند. این سرم ها معمولا دارای غلظت‌های اندازه‌گیری شده کلاژن یا اسید هیالورونیک هستند که تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند.

بهترین کلینیک لیفت نخ

لیفت و جوانسازی صورت بمانند سایر عمل های زیبایی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد لذا این عمل باید توسط متخصص زیبایی انجام شود. دریافت بهترین نتایج از لیفت نخ و جوانسازی نیازمند استفاده از متد و مواد اولیه استاندارد است. بهترین کلینیک لیفت نخ کلینیکی است که علاوه بر حضور پزشک متخصص ماهر و با تجربه، دارای بهترین ابزار و پرسنل مجرب باشد. پیشنهاد ما به شما کلینیک زیبایی دکتر محمدحسین کره‌ای است که با داشتن سابقه درخشان و ابداع روش های نوین این رشته بهترین نتایج را برای مراجعین به ارمغان می‌اورد.

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3  |  02122303360

تورهای امارات

تور ابوظبی